Var börjar jag?

Körkortstillstånd
Ett måste för att få börja ta körkort. Ansök på körkortsportalen

Handledarkurs
Att övningsköra hemma är ett bra sätt för att kunna hålla ner kostnaderna. Du som elev lär dig grunderna hos oss på körskolan och kan kanske köra en hel del mängd träning hemma. Handledarna är alltid välkomna att åka med under körlektionerna.

Inskrivning
Kom till trafikskolan och skriv in Dig. Du får information om körlektioner och teorilektioner och ett inlogg till Teoricentralen.

Teorilektioner
Lärarledda teorilektioner hålls i Hässleholm på onsdagar och torsdagar. Att gå på teorilektionerna är ett litet krav som vi ställer, är det bästa hjälpmedlet för att lyckas med kunskapstest. Och speciellt för de eleverna med läs och skrivsvårigheter.

Körlektioner
Bokas på Teoricentralen eller genom att ringa till sin trafiklärare.

Riskutbildningar
Risketta och Risktvåa är obligatoriska och måste göras före man gör sitt kunskapstest på Trafikverket. Risketta är en 3,5 timmars lärarledd lektion om attityder, alkohol, droger och trötthet. Risktvåan är det som vi kallar halkbanan.

Uppskrivning/Uppkörning
Bokas av trafikskolan tillsammans med Dig som elev. Ett gemensamt mål.